Hökarängens Kulturförening

Vi som driver föreningen är musiker och konstnärer med lång erfarenhet inom våra område.

Några av oss var bekanta innan projektet drog igång, men de flesta känner inte varandra sedan tidigare.

Vi kommer från många olika musikscener där vi spelat i band, organiserat konserter och turnéer, drivit replokaler, jobbat med musikinspelning och konstnärliga aktiviteter.

Vi har ett mycket brett kontaktnät i Stockholms många musikscener men vi har också många kontakter i resten av landet och internationellt.

Vi är en dynamisk, mångskiftande och kompetent grupp!

Med stor hjälp av Jason har vi byggt och renoverat 4 replokaler, 1 musikstudio och sist en säkrare trappa som leder ner till det stora rummet där vi kommer att anordna spelningar, utställningar, workshops för alla åldrar och diverse evenemang.

Nästa projetkt på gång blir att stänga och göra klart den konstnärliga korridor.

Allt arbete gör vi själva, därför behöver vi allt möjgligt stöd !

Johan Wisth

Ordförande

Trummis med bakgrund i

DIY-punkscenen sedan tidigt -90-tal. Spelar i dag i Compas och Burning

Kitchen. Har under åren spelat i ett antal band och organiserat

konserter, fester, mindre festivaler, bokmässor och drivit olika

föreningar. Passion för gräsrotskultur och föreningsarbete helt enkelt.

Klicka här för att se länkar på facebook av bands där Johan är med...

och här också.

Magnus Almqvist

Ledarmot

Trummis/Slagverkare med musikalisk utbildning på CNSEA i Havanna/Kuba.

Jobbar heltid som frilansmusiker och ingår även som fast medlem i bla. rockduon "No Forks", 12 manna salsabandet "Orquesta Pomo" & soukousbandet "Makonde".

Magnus turneér sträcker sig världen över och han har jobbat eller jobbar i dagsläget med artister som bla Calle Real, La Tremenda, Pepe Espinosa y su Timbakó, Jerry Galante, Ahmadu Jah & The Highlife Orchestra, Hoffmaestro & Chraa, Arash, E-Type, Alcazar, Vincent, Sarah Dawn Finer, mfl.

Förutom sessionmusiker i studio och i livesammanhang är Magnus även verksam låtskrivare och jobbar vid tillfälle som textöversättare till det spanska språket.

www.noforks.com

SVANK:

Ett nycirkuskompani som består av Anthony Cooks, Britta Wålstedt, Karin Svensson och Camilla Rud.Svank behärskar och övar på olika discipliner inom nycirkus:

Clown, akrobatik/parakrobatik och luftakrobatik, bland annat.

Medlemarna i Svank är aktiva i Clowner utan gränser (http://www.skratt.nu/), de påverkar samhället (både i Sverige och i världen) på olika sätt.

Generellt tror de att på kulturen/scenkonsten som en samhällsförändrande kraft.

De har olika bakgrunder men bland annat Magisteråret: A year of physical comedy på STDH (fd. Teaterhögskolan), Cirkus Cirkörs utbildning Cirkuspiloterna och många år av akrobatikträning.

Joakim Rydbjer

Ledarmot

Musiker, gitarrist och studio tekniker. Medlem i bandet : Wolfbrigade som har turnerat i Europa och Usa, de har vunnit årets punkplatta på manifestgalan  2008 och är signade till Southernlord rec.

Liliana Zavala

Ledarmot

Musiker, slagverkerska, kulturproducent, frilansande musiker och konstnär från Argentina, studerat slagverk i Havanna på I.S.A. och konst på universitetet i Córdoba Argentina. Hon har turnerat med Fever Ray

(Karin Drejer) i Europa, USA och Kanada, bla.a.

2010 Skapade Tamboreras: nätverk/ workshops/ musikaliska aktiviteter från och för kvinnor mellan Sverige och Argentina.

www.lilizavala.com

www.tamboreras.com

Jonas Gazell

Konstnär utbildning vid Umeå Konsthögskola och Nordic Sound Art. Arbetar med ljud, video och installation. Är aktiv i Galleri Maskinen, i konstprojektet Toma rum och driver nät-labeln Unko Records. Har bla. ställt ut på ZK/U i Berlin, CirkulationsCentralen i Malmö, Tårnet i Köpenhamn och på Skellefteå Konsthall. 2014 fick han ett hedersomnämnande i den internationella ljudkonst-tävlingen Sonotopia.

www.jonasgazell.com

Daniel Färdig

Sekreterare

Musiker, trummis.

Christian Herluf Pedersen

Ledarmot

Saxofonist, komponist och etablerad frilansande musiker. Medlem i bl.a Ahmadu Jahs High-Life Orchestra och Big Band Splash, Azimuth 3+1.

Christian ska turnera en vecka på Färöarna med bandet Alliance sommaren 2013 med stöd från Statens Musikverk

www.herluf.nu